Jesteśmy dumni z sukcesów naszych klientów ... a wyniki mówią same za siebie ...
W październiku zgłosił się do nas klient z informacją, iż otworzył nową firmę budowlaną ale jak dotychczas nie za bardzo mu się wiedzie. Przypuszcza, że to z powodu braku promocji serwisu internetowego w sieci, z czym nie można było się nie zgodzić. Oczywiście od rozwoju i promocji firmy w sieci zależały dalsze losy firmy, stąd postawiliśmy na skuteczne pozycjonowanie.
Cel był dosyć jasny: klient chciał utrzymać (a dalej również rozwinąć) swoją firmę poprzez pozyskanie klientów z sieci. Zależało mu również na jak najszybszym efekcie, gdyż na chwilę obecną praktycznie nie ma zamówień.
1. W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy podstawowy wywiad z klientem, aby dowiedzieć się, jakiego typu usługi oferuje, na jaką skalę, jak duża jest firma i jak spore zamówienia i realizacji mogłaby na tą chwilę obsłużyć. Były to niezbędne i kluczowe informacje, aby wykonać analizę konkurencji i przygotować wskazówki dla klienta, jak powinna i co powinna już na tą chwilę zawierać strona.
2. Strona na starcie przypominała bardziej wizytówkę, niż solidną stronę firmową. Zawierała 3 podstrony – główną, kilka informacji o firmie oraz podstronę kontaktową. Zdecydowanie zbyt mało, aby zaistnieć w sieci.
3. Konieczne było jak najszybsze uzupełnienie strony, zgodnie z naszymi zaleceniami i na podstawie wykonanej analizy konkurencji.
4. W ramach rozbudowy serwisu:
5. Dzięki temu z małej witryny udało się stworzyć solidną stronę firmową i na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać
6. Ze względu na małą firmę lokalną oraz typ prowadzonej działalności, zrezygnowaliśmy z promocji na całą Polskę i zdecydowaliśmy się na promocję klienta tylko w danym mieście, w tym wypadku we Wrocławiu. Zastosowaliśmy odpowiednie znaczniki tytułowe, umieściliśmy stosowne informacje w nagłówkach i opisach usług, dodaliśmy krótki opis kilku dodanych realizacji na stronę.
7. Kontynuując powyższą strategię promocji na rynku lokalnym, przeprowadziliśmy odpowiednie działania zewnętrzne, dodając klienta między innymi do lokalnych katalogów branżowych, a także zakładając wpis w mapach Google.
Jak widać po poniższym wykresie, serwis od początku grudnia zaczął notować większą widoczność w wynikach, tym samym pozycjonowanie przyniosło oczekiwane efekty.
Już z końcem grudnia zanotowaliśmy spory liniowy wzrost wyświetleń i kliknięć na stronę, a tendencja ta utrzymała się również w styczniu i z dużym prawdopodobieństwem, będzie się również utrzymywała w kolejnych miesiącach.
Klient już zaczął dostrzegać efekty prac, pojawiły się pierwsze telefony i zainteresowanie usługami oferowanymi przez klienta. Z początku był niechętny do ograniczenia promocji tylko lokalnie - twierdził, że skoro nie ma zamówień, to może nawet realizować usługi w innych miastach. Wyjaśniliśmy, jak działa Google i że klienci raczej w przypadku drobnych usług budowlanych czy remontów i tak nie skorzystaliby z oferty firmy odległej od nich o kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów. Już po 2 miesiącach przyznał nam rację i ucieszył się, że powierzył nam promocję serwisu i przyjęcie takiej strategii pozycjonowania jego firmy.