Jesteśmy dumni z sukcesów naszych klientów ... a wyniki mówią same za siebie ...
Opisywane studium przypadku dotyczy księgarni internetowej skupiającej się głównie na literaturze dziecięcej oraz książkach dla rodziców. Strona w momencie rozpoczęcia promocji była już widoczna na ogólne wyrażenia kluczowe powiązane z branżą. Witryna posiadała rozbudowaną ofertę z bazą kilku tysięcy produktów oraz zapleczem w postaci bloga o tematyce dziecięcej. Niestety na początku klient wystraszył się jak zobaczył cennik pozycjonowania.
1. Zwiększenie widoczności na ogólne wyrażenia kluczowe poprzez skuteczne pozycjonowanie strony – w szczególności na wyrażenia księgarnia internetowa, książki dla dzieci, książki dla rodziców
2. Zwiększenie widoczności na produkty – w szczególności na tytuły książek
3. Poprawa konwersji sprzedażowej – witryna pomimo wygenerowanego ruchu z bloga czy wyników organicznych cechowała się niskim wskaźnikiem sprzedaży oraz dużym współczynnikiem odrzuceń.
Podstawowym działaniem w momencie rozpoczęcia pozycjonowania była optymalizacja techniczna serwisu. Kluczowym aspektem okazały się podstawy jak optymalizacja meta-tagów, poprawa struktury nagłówków oraz stworzenie podstawowych treści na kategorie w witrynie. W kolejnym etapie prac skupiliśmy się na ukierunkowaniu działań mających na celu wypełnienie wcześniej ustalonych założeń.
Działania podjęte w celu zwiększeniu widoczności produktów:
W celu zwiększenia sprzedaży i zmniejszenia wskaźnika odrzuceń wykonaliśmy analizę strony pod kątem UX (User Exepiernce), czyli użyteczności serwisu dla użytkowników i potencjalnych klientów. Witryna wykazała spore braki w tym zakresie. Samo pozycjonowanie niestety nie było w stanie przynieść efektu w postaci sprzedaży.
W wyniku analizy konkurencji zostały poprawione następujące elementy:
Po wprowadzeniu wszystkich powyższych zmian i indeksacji ich przez wyszukiwarkę, zauważyliśmy stabilny wzrost wyświetleń oraz wejść na stronę z organicznych wyników wyszukiwania z zapytań ogólnych i produktowych. Dzięki pozycjonowaniu zarówno fraz ogólnych jak fraz tzw. długiego ogona udało się utrzymać stabilne wzrosty ruchu.
Kolejnym celem było zwiększenie sprzedaży. Na podstawie danych przesłanych od klienta sprzedaż w postaci liczby transakcji wzrosła o blisko 15% porównując analogiczny okres z poprzedniego roku.