Jesteśmy dumni z sukcesów naszych klientów ... a wyniki mówią same za siebie ...
W połowie roku 2017 przyszedł do nas klient z jasnym celem, ale bez planu na jego osiągnięcie. W końcu to my jesteśmy od planowania i działania! Klient prowadzący sklep z akcesoriami dla fotografów chciał zwiększyć widoczność swojego sklepu w wynikach wyszukiwania Google poprawiając przy tym średnią pozycję w rankingu oraz ilość kliknięć. Cel jasny – poprawić pozycjonowanie strony, więcej użytkowników ma trafiać do sklepu.
W pierwszym etapie wykonaliśmy audyt strony internetowej, a następnie zajęliśmy się analizą statystyk sklepu (pozycje, konwersje, widoczność), profilu linkowego (off-page), analizą samego sklepu (on-page) oraz wyrażeń kluczowych powiązanych z ofertą sklepu.
Zebrana całość analiz ukształtowała nam kierunek, w którym musimy podążać. W pierwszej kolejności zajęliśmy się niezbędną optymalizacją witryny – poprawa błędów, optymalizacja sekcji head, wdrożenie przekierowań 301, optymalizacja struktury nagłówków.
W celu przyspieszenia i wzmożenia pozycjonowania przeszliśmy do następnego, istotnego punktu - poprawy profilu linkowego. Zwiększyliśmy jakość serwisów oraz tematyczność, z których był linkowany sklep.
Były widoczne pierwsze efekty! Przeszliśmy do dalszych działań. Content na stronie oraz budowa bloga dla fotografów. Wyświetlenia serwisu rosły z miesiąca na miesiąc, a cel który postawił nam klient osiągnęliśmy szybciej niż to było zamierzone.
Na efekty naszych prac nie trzeba było długo czekać. Poskładaliśmy wszystko w jedną całość i zabraliśmy się do pracy. Analizy, optymalizacje, linkowanie i wszystkie inne działania zajęły nam około 2 tygodni. W następnych etapach rozpoczęliśmy proces monitorowania oraz ewentualnych drobnych modyfikacji, poprawek.
Ze względu na dobrą i owocną współpracę klient poszerzył zakres działań. Aktualnie jesteśmy w dalszym etapie działań i zmierzamy do kolejnego celu, który postawił przed nami klient. Jak widać skuteczne pozycjonowanie stron internetowych po dzień dzisiejszy ma sens i jest to proces, który trzeba pielęgnować, ale również niestety czasami na efekty zaczekać.
Podsumowanie case study Reasumując cały pierwszy etap naszych prac przygotowaliśmy ciekawe zestawienie dotyczące statystyk sprzed i po naszej pracy. Poniżej zamieszczamy wykres porównawczy z ilością wyświetleń serwisu w wynikach Google przed podjęciem pozycjonowania, jak i zarówno po rozpoczęciu.
Ilość wyświetleń w wynikach zwiększyła się z 923 000 do 1 190 000, czyli o 267 000 – pierwszy cel klienta zrealizowany. Przy zachowaniu CTR – średni 4.2% wzrosła liczba kliknięć z 38 800 do 50 500, kolejna poprawa statystyk na plus klienta. Kolejna kwestia, czyli nieunikniony spadek w tym przypadku to średnia pozycja – z 12,5 na 14,3. Spadek nastąpił ze względu na pojawianie się szerokiej grupy nowych słów kluczowych, które na tą chwilę notują dalsze pozycje i…. Właśnie dlatego klient podjął z nami dalszą współpracę.
Kolejnym celem jest poprawa średniej pozycji dla wyrażeń powiązanych z ofertą sklepu. Już wkrótce kolejne case study z pozycjonowania.