SEO Case studies

Jesteśmy dumni z sukcesów naszych klientów ... a wyniki mówią same za siebie ...

Case Study: Stolarnia

Meble industrialne czy rustykalne stają się coraz bardziej popularne. Coraz więcej osób interesuje się designem i dba o odpowiedni dobór mebli do swojego wnętrza. Ta rosnąca popularność tego rodzaju elementów wyposażenia wnętrz spowodowała, że Pan Robert poczuł wiatr w żaglach i postanowił zadbać o marketing swojego przedsiębiorstwa. Zdecydował się na promocję swoich wyrobów w internecie. Do naszej firmy zgłosił się jeszcze w sierpniu. Współpracę rozpoczęliśmy z początkiem września. Wcześniej Pan Robert pozyskiwał klientów z polecenia i w większości z okolic swojego miasta – Szczecina.

Klient

Pan Robert – właściciel stolarni, w której produkuje nowoczesne meble w stylu industrialnym. Posiadał stronę internetową, ale nie przykładał do niej zbyt dużej uwagi – witryna była nieaktualna.

Meble wykonuje na zamówienie, ale w ofercie ma wiele gotowych wzorów – meble z palet, z elementami metalu, rur i wiele innych.

Klient był świadomy, że przeszkodą na skuteczne pozycjonowanie WWW może być fakt, że jego działalność nie ma sklepu internetowego, a podstrony konkurencji to duże firmy, z wieloma produktami. Wierzył jednak, że i bez tego liczba wyświetleń serwisu ulegnie poprawie.

Cel

Właścicielowi firmy zależało na zwiększeniu widoczności serwisu, a co za tym idzie na zwiększeniu liczby potencjalnych klientów. Do tej pory klientów miał z polecenia znajomych. Jego wyroby są dość popularne w regionie.

Analiza i pierwsze zmiany

W pierwszych etapach prac przeanalizowaliśmy dogłębnie serwis internetowy pod kątem technicznym i jego zawartości. Oferta klienta wcale nie była taka mała. Pan Robert oferował produkty w wielu kategoriach.

Podstawową niedogodnością był fakt, że dostępne na podstronach poszczególnych kategorii przykładowe produkty nie posiadały odrębnych adresów URL, co w znaczny sposób ograniczało potencjał witryny.

Działania

Poza podstawowymi działania optymalizacyjnymi takimi jak ustawienie unikalnej sekcji head czy weryfikacja widoczności strony dla robotów sieciowych, nasze prace polegały na:

1. Rozbudowie serwisu. W pierwszej kolejności skupiliśmy się na tym, aby poszczególne produkty były dostępne pod unikalnym adresem URL. Przy współpracy z klientem serwis zyskał ponad 50 podstron produktowych, gdzie każda zawierała krótki, unikalny opis, warianty kolorystyczne oraz przykładowe ceny.

2. Skupiliśmy się również na dostępnych w serwisie treściach. Kategoriom produktów brakowało opisów, a tekst na stronie głównej nie był optymalny. Dla kluczowych kategorii treści zostały przygotowana po naszej stronie, kolejne opisy były systematycznie uzupełniane przez klienta.

3. W znaczny sposób rozbudowana został dział realizacji. Klient na bieżąco wysyłał kolejne zdjęcia wykonanych mebli, dzięki czemu galeria została dopracowana i w ciekawy sposób prezentowała ofertę.

4. W serwisie Pan Roberta był dostępny blog, jednak ostatni wpis był sprzed roku. Zachęciliśmy klienta do systematycznego publikowania artykułów tematycznych, ciekawostek z dziedziny designu czy inspiracji.

5. Z uwagi na to, że coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych, zwróciliśmy uwagę na kwestię responsywności i dostosowania pod tym kątem serwisu Pana Roberta. Strona , która stworzona była kilka lat temu, nie była przystosowana do różnych rozdzielczości ekranów, dlatego dla serwisu został wdrożony responsywny szablon.

6. Zadbaliśmy również o intuicyjną nawigację. Wdrożona została nawigacja rozwijana, a w obrębie całego serwisu dodaliśmy nawigację okruszkową (ang. breadcrumb), która w znaczący sposób ułatwiła przeglądanie oferty.

Efekty

W przypadku Pana Roberta postawiliśmy na rozbudowę serwisu i na efekty działań nie trzeba było długo czekać. Mimo dużej konkurencji, serwis klienta był coraz bardziej widoczny na wyrażenia branżowe, więc pozycjonowanie było coraz bardziej skuteczne. Stworzenie podstron produktowych, na wzór sklepu, pozwoliła na skuteczną promocję i zwiększenie liczby wyświetleń witryny. Liczba zainteresowanych klientów również uległa znaczącej poprawie, co najbardziej zadowoliło naszego klienta.